Blog

Ghee

by in Alimentacio febrero 3, 2021

El ghee és especialment interessant des d’un punt de vista nutricional pel seu contingut en greixos saludables i necessaris, principalment omega-3, àcid linoleic conjugat i àcid butíric.

També és ric en algunes vitamines i antioxidants i es tracta d’un producte perfecte per a les persones que no volen consumir lactosa o caseïna. De totes maneres, els intolerants i a al·lèrgics a aquestes substàncies han de vigilar la presència de traces.

El ghee també és una font interessant de vitamines liposolubles com la vitamina A, I i K2, no gaire fàcils d’obtenir en la dieta moderna. També aporta una petita quantitat de vitamina B12. També aporta minerals com el calci, fòsfor, crom, zinc, coure i seleni.

Alt contingut en greixos saturats (un 51% del total dels seus àcids grassos), monoinsaturats i colesterol. Aporta àcid linoleic conjugat (CLA) i àcid butíric, principalment.

Com que és un producte fonamentalment gras, el ghee té una alta densitat calòrica. Per cada 100 g de ghee, obtenim més de 700 kcal (una cullerada sopera equival a 107 kcal aproximadament).

Pel que fa al seu ús, destacar que es tracta d’una molt bona alternativa a la mantega convencional tant per les seves propietats com pel gust inconfusible que aporta als plats.

Leave a Reply

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *